.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واحدهای تولیدی گیلان کمبود نقدینگی دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را مشکل واحدهای تولیدی استان عنوان کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، علی منتظری صبح امروز در جلسه شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر افزایش هماهنگی و تعامل بین اداره‌های شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل شورای هم‌خانواده در استان‌ها، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اداره‌های عضو در راستای رسیدگی به مسائل مربوط با این حوزه و برنامه‌ریزی برای تصمیم‌های مشورتی و راهکارهای پیشنهادی به منظور توسعه فعالیت‌ها در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

وی یکپارچه‌سازی، هماهنگی و افزایش اثربخشی سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تنظیم روابط و ارتباطات مناسب و سازماندهی شده با دیگر دستگاه‌های متولی در استان‌ها را از وظایف اصلی و مهم شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

منتظری به وضعیت حوزه صنعت، معدن و تجارت در گیلان اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی در استان دچار مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش هستند و به حمایت بیشتر مسئولان به‌ویژه بانک‌ها نیاز دارند.

رئیس شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 200 واحد صنعتی در استان در حال احداث است، تصریح کرد: تعداد 400 طرح صنعتی از پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد برخوردار هستند.

وی گیلان را جزو استان‌های برتر کشور در اجرای طرح‌های صنعتی نامید و بیان کرد: اتمام پروژه‌های صنعتی گیلان موجب جهش صنعتی استان در کشور می‌شود.

منتظری از اختصاص اعتبارات به طرح‌های در حال ساخت صنعتی گیلان خبر داد و ابراز کرد:  اعتبارات مذکور برای اتمام طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد اختصاص یافته و مبلغ تخصیص داده شده به دلیل حجم بالای طرح‌های در دست اجرا در گیلان کافی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مناسب فعالیت‌های معدنی در استان، گفت: بخش معادن کمتر تحت تاثیر بحران‌های مالی و اقتصادی قرار دارد و با توجه به رونق فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در گیلان، این بخش از رونق نسبی برخوردار است.

وی بخش تجارت را دارای سه رکن اساسی خواند و یادآور شد: بازار شامل تولید، توزیع و نظارت است.

منتظری خواستار افزایش نظارت بر بازار شد و اظهار کرد: نظارت بر بازار باید به نحوی انجام شود که برای شهروندان ملموس‌تر باشد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تمهیدات مناسبی با هدف سهولت تامین کالا توسط مردم در ماه‌های پایانی سال توسط این سازمان با همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت متشکل از اداره‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های مرتبط با این حوزه در هر استان است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.